formexmonter hösten 2015
Ännu igen har jag byggt monter för Citronelles Agenturer – Formex hösten 2015
Jag har denna gång utvecklat och skruvat den ett varv eller två. Montern ska självklart kännas igen och ha samma känsla MEN måste livas upp, justeras och förbättras. Hela tiden måste man stå-på-tå och tänka utanför ramen och sticka ut så montern blir synlig och intressant. Ett riktigt roligt uppdrag – Tack Katharina för förtroendet – igen!
Montern fick denna gång en rak bakvägg, vilket jag tycker är den bästa formen, enkel att se in i och en öppen känsla gör att man som gäst lätt ramlar in. Väggarna är gjorda av plywoodskivor, dessa betsade i svart, det gör att man får en värme och skönt mönster i montern. Plywood skivorna går igen i borden som har enkla träbockben
En stor logga för att synas på håll – här tog jag i – loggan är tre meter lång. Den gör Citronelles Agenturer ännu mer synlig.
Denna gång valde jag bort mattan, gillar det råa betonggolvet. Eftersom många kuddar fanns med i kollektionerna så valde jag en soffa för att exponera dessa på ett rättvist och tydligt sätt. Till soffan adderades brickbord som även dessa finns med i kollektionerna. Sittpallarna är återanvända från tidigare montrar – en perfekt sittyta för att fylla i beställningsordrar- något som jag alltid tänker på, vilket är behovet i montern, vad kommer hända, vad behövs för att underlätta..? I detta fall, sittytor…
Att skapa, utveckla montrar är roliga och utmanande uppdrag
Att jobba med varumärket på ett tydligt sätt är viktigt, självklart loggan men även som i detta fallet med ett budskap som är viktigt för företaget – ”we love design as much as we love Sweden” – här sitter budskapet ytterst i montern, på golvet, jag gillar att använda golvet till att förmedla och förtydliga. Varumärkesfärgerna är också viktiga att förmedla – ger det hela så mycket tydligare!
Här svart, vitt och gult – inte svårt att se! Namnet Citronelle förtydligas med just citroner